Jumaat, 26 Mac 2010

Jerebu di Tutong..

Hari ani, Jumaat 26hb.Mac, 2010 - aku betolak untuk bekeraja dari rumahku menuju ke KB pukol 6.50 pagi dan bila aku sampai di pasir putih, bermula dari Tanjong Maya sampai tah ke Bukit Udal.. jerebu sangat tebal..

masa atu aku riding scooterku.. jarak penglihatan masa atu estimated dalam 50 ke 100 meter saja.. aku beranti di bibir jalan dan terus mengeluarkan lensa ku..walaupon ku tau, aku semakin lewat tuk sampai keraja tapi untuk berkongsi pada bloggers.. aku turun jua sekajap.. klik sana klik sini.. macam di bawah ani,..

kenderaan yang melalui kawasan atu terpaksa memasang lampu agar dapat dilihat oleh kenderaan lain...tapi masih ada jua yang inda mau memasang...mmm..merbahaya..

Apabila aku melepasi kawasan Bukit Udal ani.. aku merasa macam dalam cerita drama. kenapa ku becakap macam atu..kerana dari jauh lagi aku nampak kabus tebal..dan aku memasuki kawasan atu..tapi bila saja aku lepas dari bukit udal.. memasuki kawasan bukit beruang.. suasana macam biasa.. inda kuat jerebunya..dan bila ku pandang ke belakang.. kabus atu seolah-olah begantung-gantung..ali-ali... mmmm..imaginasi ku lah tu..


Tabal hantap jerebu atu kan? ia tah jarak peliatan masa atu lebih kurang cuma 50m ke 100 m saja..

Atu tah saja perkongsianku kali ani.. insya allah ada ku update lagi blog ku ani.. rajin2 saja melawat k? but b4 dat.. hati-hati pabila memandu kenderaan biskita..inda kira bejerebu atau pun inda.. keselematan jaraya adalah tanggungjawab kitani besama..

Chow....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan