Jumaat, 20 Mei 2011

MENERIMA HADIAH CEMERLANG

Ini adalah gambar kenangan-kenangan semasa anak niniboi, NORHIJATUL HIDAYAH menerima hadiah cemerlang di sekolah Menengah Menglait pada tahun ini 2011..

Anak niniboi, NORHIJATUL HIDAYAH... cantik dan manis orangnya ...macam babahnya... heheh

bersama kawan-kawan
bersama emak tersayang...

bersama babahnya.. niniboi..

RAKAMAN IDOLAKU..

Assalammu alaikum,

perkongsian niniboi kali ani ialah semasa niniboi bertugas mengendalikan rancangan IDOLAKU di studio 4 sg Akar.. pada masa atu, niniboi membawa anak niniboi yg kebungsuan, Amirul Zaqwan.. so kebetulan masa atu adalah giliran Hans anwar sebagai tetamu undangan dan kebetulan dorang kekurangan penonton jemputan dalam set..so ... anak ninboi pun kena tarik jadi pelakun tambahan hehehe...



Anilah para pelakun pada malam atu hehehe berikan komen anda... jujur dan ikhlas

Selasa, 17 Mei 2011

PENYAMPAIAN HADIAH CEMERLANG

Ani adalah kenangan semasa anak niniboi yang bini-bini, NORHIJATUL HIDAYAH menerima hadiah cemerlang semasa ia tingkatan 5 tahun 2010. penyampaian sijila ani berlangsung di dewan sekolah Menengah Menglait pada tahun 2011 ..(inda ingat haribulannya hehehe)

video

DISIPLIN SEMBAHYANG JUMAAT..

Assalammu alaikum semuanya,
apa kabar? mudaha2an semuanya dalam keadaan sehat sejahtera amin ya rabbal alamin..

kali ani niniboi kan berkongsi sedikit fasal sembahyang jumaat..
pada 13hb Mei yang lalu niniboi dan anak niniboi bejalan jauh sedikit untuk sembahyang jumaat. kali ani niniboi dan peranak bersolat di masjid Lumapas.

Inda banyak yang niniboi kan kongsikan bersama tapi cuma niniboi kagum sedikit.. meliat kanak-kanak yang berjemaah di sana.. sangat berdisipilin.. indada kedengaran kanak-kanak terais2..becerita sebesar suara masa khatib membaca khutbah... inda sama dengan sesetengah masjid yang lain yg pernah niniboi liat dan lalui.



semasa khatib di atas mimbar.. semua jemaah khusyuk mendengarkannya..

Anak ani mengangkat tangannya berdoa..mengaminkan doa... duduk disebelah bapanya barangkali..
selesai sembahyang jumaat..

para jemaah berduyun-duyun keluar dari masjid Lumapas ini..balik ke rumah masing2...

Selasa, 10 Mei 2011

KARNIVAL RTB 2011

Assalammu alaikum semuanya,

Kali ani niniboi kongsi sikit masa Karnival RTB bulan Januari 2011 ani... tempoh hati niniboi bekongsi ..dorang menari POCHO POCHO masa interval time... masa atu, masa kecederaan..

apa yg kan niniboi kongsikan ani jua adalah pada hari yang sama.. pada ketika atu... masa breakdown time... so untuk mengisi masa terluang atu..then dorang membuat aktibiti... dorang BERJOGET.....

kamu tau siapa jadi PELAKUN utamanya dalam tarian atu... kita saksikan bersama...hehehe


video

Rancangan Idola ku..

Assalammu alaikum,

kali ani niniboi kan bekongsi semasa kami membuat rakaman di studio 4 sg akar, rancangan IDOLA KU... so dlm rancangan ani..anak niniboi pun ikut jua..memenuhkan saf saf yg kosong hehehe... yg damit atu adalah anak niniboi...

SORRY... KERANA VIDEO NYA TEBALIK..HEHEHE SINGIT KAMU MELIAT AHHH..HEHEH



video



video


video

bagi komen lepas atu ah....

Ahad, 8 Mei 2011

TARIAN POCHO POCHO DI KK MAC 2011

Semasa niniboi dan famili menghadiri majlis perkahwinan di KK Mac 2011 yg lalu.. banyak aktibiti sebenarnya yg berlaku di sana namun niniboi tidak mempunyai masa yg banyak tuk merakamkannya...

selain dari tarian Manuk-Manukan, Babuk-Babuk.. tarian pocho-pocho juga di bawakan bersama..

mula-mula cuma orang-orang di sana saja yang menari tetapi akhirnya anak kemanakan niniboi (anak kaka niniboi) juga ikut menari.. anak gadis yg berbaju kurung bertudung hijau atu adalah anak kemanakan niniboi...

ENJOY THE DANCE...

video

TARIAN MANUK-MANUKAN DI KK MAC 2011

Assalammu alaikum semua,

kali ini niniboi kongsikan sekali lagi tarian tradisi orang-orang SABAH.. yg dipanggil MANUK-MANUKAN.. rakaman ini juga di ambil pada majlis perkahwinan di KK pada bulan Mac 2011 yg lalu.

orang-orang di Sabah begitu understanding... orang-orang tuanya juga mahu ikut menari.. meskpipon mereka sebetulnya pada ketika itu sedang memasak di belakang namun kerana ingin membuang letih dan lelah mereka join menari... manakala masakan di dapur digantikan oleh chef2 yang berkelayakan...

enjoy the dance...

video

BABUK BABUK MASA DI KK MAC 2011

Assalammu alaikum semua,

Rakaman yg niniboi share kali ani adalah rakaman semasa niniboi dan famili ke KK menghadiri majlis perkahwinan dang sanak di sana yg bertempat di Sembulan Baru.

Niniboi sempat merakamkan satu tarian yang unik.. Lelaki yang sedanhg menari ini adalah ahli keluarga ..dia cuma mengacau kanak2 kanak yg sedang menari.
pada ketika itu.. sesiapa kanak-kanak yg boleh membawakan tarian Babuk Babuk ini akan diberikan wang sebagai upahnhya,...

kita saksikan bersama dan lepas itu berikan komen ikhlas anda...


video

MASA BELAKUN HANTU..

Assalammu alaikum semua,
kali ani niniboi kan mengongsikan satu sedutan drama ..cerita hantu, yang di tulis sendiri oleh niniboi.. cerita ani sdh pun dtayangkan di tv kitani RTB mmmm.. mungkin dah 2 thn yg lalu. Nama ceritanya .. Korban Kasih... niniboi pun ada belakun masa tu..tpi hehehe dlm ani..niniboi nda nmpk..fsl nya niniboi yg merakamkan video ani..

niniboi cuma kn meliatkan wajah hantu atu...hehehe... cuba bayangkan...


video

Rabu, 4 Mei 2011

VIDEO POCHO POCHO MASA KARNIVAL

Maaf kawan-kawan..
Video POCHO POCHO masa Karnival RTB atu nda dpt masuk rupanya ... so kali ani niniboi upload lagi...

Maaf... JGN BETULKAN TV AWDA...hehehe BERIKAN KOMEN SELEPAS INI...


video

POCHO POCHO KARNIVAL RTB

Assalammu alaikum,
hai... ani kisah lama jua ni..hehee semuanya kisah benar terjadi..

Masa atu niniboi kena on call kerja di icc...masa atu karnival RTB bulan Januari 2011 ani.. so ceritanya macam ani...

semasa kami membuat rakaman ...so ada teknikal problems..so buat2 menunggu kena repair.. so apa lagi.. dorang producer sama pelakun2 dan asistant2 dorang pun... POCHO POCHO .. menghiburkan hati... dan... di dalam ani ada kisah LUCU... yg disampaikan oleh pelakun TERGILA kita... TAUFIK BATIS KITA...

SAKSKIAN LAH BERSAMA..




ENJOY THE MOVIE.? hehehe so berikan KOMEN abis kita di bawah ini..

Kawan Ngantuk ...

Assalammu alaikum,
kali ani niniboi share satu cerita BENAR lagi hehehe...
cerita ani pun terjadi 3 atau 4 tahun yang lalu.. kalau ada diantara kawan2 niniboi yg membaca dan meliat cerita kisah benar ini dan kenal si KAWAN atu..pls jgn di hebohkan.. marah ia karang hehehe

sebenarnya masa atu kami bertugas... jadi kebetulan niniboi ternampak kedia angguk2 (menahan ngantuk) so niniboi pun apa lagi.. terus gmbar curi lah hahaha

so enjoy d movie hahaha



video

INGAT TU... JANGAN BAGITAU ORG LAIN AH... hehehe

Kawan Tidor.. Cerita 2 Tahun Lepas ni..

Assalammu alaikum,
kali ani niniboi kan share kisah BENAR... depan mata terjadi hehehe tapi kisah ani kisah lama dah.. terjadi 2 tahun lepas..

Jangan kasitau orang ah hehehe ... kena komplin karang...anyway.. kwn niniboi yg tidor ani masa ani..nda lagi bekeraja di tempat ani... ia pindah dah...kerja lebih baik dari JAGA ani...hehe naik pangkat lah tu... so ani untuk renungan tani saja hehehe...

ENJOY THE MOVIE

video
Hai kawan2 semua.. assalammu alaikum..
hehehe i knw.. i knw... lama dah niniboi inda aktif di blog ani selepas dah pandai be fb ani..hehehe

untuk langkah permulaan ani...niniboi share kisah benar..
masa ani niniboi betugas di studio RTB then... kami ada rakaman Sitkom hari atu.. untuk rancangan hariraya.. so.. pelakun2nya adalah pelakun lokal.. dan pelakun undangannya ialah si ABON..dari Malaysia..

kan jadi cerita..masa partnya indada... apa lagi si abon ani... rupanya TIDORRRR...heheh perhatikan video di bawah ini..hahaha



video

Dia sedang menikmati mimpi yang indah barangkali hehehe... well.. tunggu kan edisi lain lagi besok2 ah...hehehe insya Allah niniboi akan cuba update disini jua

terima kasih kerana masih sudi melawat dan menjengok niniboi...

assalammu alaikum