Selasa, 23 Mac 2010

Hari Yang Malang...

kemarin, hari selasa - 22hb.Mac, 2010..hari yang malang bagiku sedikit lah..mau tau apa fasalnya malang? macam ani ceritanya..

Kemarin aku off day.. aku ke base..tempatku keraja.. mengantar OT sama Mileage (claim bulan Feb) selepas ku beurusan disana, aku lunch sama mem di Express epot.. hehe pas2 aku begunting rambut di Madang.. tempat tukang guntingku tu disana atu.. tempat lain nda pandai fesyen guntingku ani..style sedikit.. FLAT TOP.. tapi mem selalu saja salah sabut.. gunting LAPTOP katanya haha..

balik dari sana, aku kan mengambil lesen anakku yang bini-bini yang baru lulus ujian memandunya. dari Madang aku terus ke Beribi menggunakan highway dan lalu di pusing keliling jalan pasar. tiba-tiba....kkkkrruuukkkk....!! (Em btw lupa ku gtau tadi.. aku ssebenarnya pakai scooterku KYMCO EXCITING 250)

nyaring terus bunyi enjinku.. aku tau.. mesti exhaust ku bubus ni..dalam fikiranku.. aku drive pelahan.. ke siring..tapi inda ku beranti.. jalan saja.. tiba-tiba ada sebuah kereta memberi aku signal..yang memberi makna.. ada barang kita tinggal di belakang.. aku pun bepusing lagi sekali.. dan ku dapati, sambungan exhaust ku tanggal.. NO WONDER lah nyaring bunyinya.. hehe

aku beranti di tangah2 jalan ah.. pakai emergency light.. ku pigang..ADUIIII... rupanya PANAS.. PANAS HANTAP... walaupun aku pakai glove tapi tambus panasnya.. fuuuuhh... ku cuba jua berkali2 dan akhirnya aku dapat jua membawa balik sambungan exhaust ku atu terus ke woksyop di gadong arah c kiat.

Aku membagitau arah mekanik di sana dan ku suruh welding.. ani tah usulnya .. paip zos ku yang tanggal ah..nada be exhaust.. haha..rumpang.. bida usulnya eyh...

ia pun membawa scooter ku ke dalam KURUNGAN dorang..

dalam kurungan atu.. ia pun melaksanakan apa yang patut di buatnya..liat saja di bawah ani.. tunggang sana, tunggang sini.. meliat menyubuk mana yang patut di welding..

ahirnya ia membawa exhaust ku yang tanggal atu tadi ..dan di weldingnya..

ani adalah sebahagian dari para sahabat mekanik tadi..membuat kerja masing-masing..

dan ani adalah sebahagian dari motor2 yang belom siap dibaiki..samada nada spare part, menunggu spare parts.. antah lah...aku pun nda pasti..

ani adalah keadaan semasa di kaunter dalam.. customer sedang berurusan dengan pekerja di sana.

Ani adalah poster motor yang ada belakat di dinding woksyop atu.. gambar ani sengaja ku ambil untuk peminat2 giler arah motor...hehehe temasuk aku lah...

Nahhh..siap dah scooter ku kena welding exhaustnya... nyman tah rasanya balik..nada lagi VVVRROOOMMM bunyinya..heheh.. tapi sebelom atu..kena test dulu.. bawa raun..


mmmm...OK katanya.. ok dah.. hari ani belanja jua dalam $36 .. mewelding saja..tapi nda pa lah..daripada ianya bising..kan? kan? kan?

bah atu tah saja perkongsianku kali ani..

2 ulasan:

  1. Boleh modified kan Kawasaki Athlete 125 ku kah ?? Tau ku tu di worlskop Gadong depan Gadong Properties..

    BalasPadam
  2. ooooooooooooooooo paip jos besi ...kenapa tidak ditukarkan ke pai jos buluh..wawawawawaw

    BalasPadam